آیین بزرگداشت روز جهانی خاک ۱۳ آذر سال جاری برگزار می گردد

آیین بزرگداشت روز جهانی خاک ۱۳ آذر سال جاری برگزار می گردد

وبی کارت: به گزارش وبی کارت، آیین بزرگداشت روز جهانی خاک با شعار مراقبت از خاک با سنجش، پایش و مدیریت، ۱۳ آذر ماه سالجاری در محل وزارت جهاد کشاورزی برگزار می گردد.



به گزارش وبی کارت به نقل از مهر، صفدر نیازی شهرکی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی امروز یکشنبه همزمان با برگزاری اولین نشست هماهنگی معاونت ها با محوریت برگزاری روز جهانی خاک، اظهار داشت: آئین روز جهانی خاک هر سال در ۵ دسامبر با هدف توجه، تبیین اهمیت سلامت و محافظت از این منبع تولید غذا و تبدیل آن به گفتمان عمومی در کشورهای جهان برگزار می گردد و ایران هم سال جاری این روز را در ۱۳ آذر ماه میزبانی می کند.
وی ضمن اشاره به شعار سال جاری روز جهانی خاک بر مبنای «مراقبت از خاک با سنجش، پایش و مدیریت» خاطرنشان کرد: سنجش و پایش خاک به اعتبار و زمان نیاز دارد به صورتی که ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم داریم تا در مدت ۵ تا ۱۰ سال بتوانیم کل خاک های کشاورزی کشور را با مقیاس یک بیست وپنج هزارم مورد مطالعه خاک شناسی و حاصلخیزی و پایش قرار دهیم.
وی بر رصد آلودگی ها، تخریب و فرسایش خاک با عواملی همچون فاضلاب ها، سموم شیمیایی، پسماندها و طرح های عمرانی نظیر راه اندازی جاده و ساختمان سازی ها تصریح کرد و اظهار داشت: ما باید آلودگی و تخریب خاک های کشاورزی و همینطور عناصر موجود در آن مانند فسفات، روی، پتاس و گوگرد که در تولیدات محصولات نقش دارند را رصد و پایش و بر مبنای آن مدیریت نماییم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در همین حال اظهار نمود: قانون محافظت از خاک و آیین نامه اجرایی آن، تکالیف گوناگونی را برای مراقبت و پایش خاک بر دوش وزارت جهاد کشاورزی و مردم گذاشته است.
وی اظهار داشت: علاوه بر برگزاری آئین روز جهانی خاک با حضور مدعوین ملی و بین المللی و میهمان ویژه، از خادمان خاک تجلیل خواهد شد.
این مسئول دولتی اجرای مسابقات هنری در رشته هایی همچون نقاشی، عکس، فیلم، طراحی و مجسمه سازی با مبحث خاک، پخش کلیپ های تأثیرگذار در مورد نقش و اهمیت خاک و اقدامات انجام شده و سخنرانی ائمه جمعه و جماعات را از دیگر برنامه های این معاونت نام برد.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: سال جاری برنامه داریم، زنگ محافظت از خاک را توسط مدیران مدارس کشور به صدا درآوریم.

0.0 / 5
56
1403/07/23
08:08:30
تگهای خبر: طراحی , مدیریت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
weby Card

webycard.ir - حق کپی رایت سایت وبی كارت محفوظ است

وبی كارت

معرفی کسب و کار شما در اینترنت