کاهش هدررفت گازهای فلر زمینه ساز رشد صادرات گاز کشور شد

کاهش هدررفت گازهای فلر زمینه ساز رشد صادرات گاز کشور شد

به گزارش وبی کارت، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی در رابطه با معضل عدم مدیریت مصرف انرژی در کشور و اقدامات انجام شده در جهت افزایش بهره وری انرژی پرداخت.


احسان عظیمی راد نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با معضل عدم مدیریت مصرف انرژی در کشور و اقدامات انجام شده در جهت افزایش بهره وری انرژی اظهار داشت: در زمینه مدیریت مصرف و بهینه سازی مصرف انرژی در دولت سیزدهم اقدامات زیادی انجام داد و این امر جز سیاست های کلانی است که رهبر معظم انقلاب از آن بعنوان الگوی صحیح مصرف نام برده اند و بخشی از آن ناظر بر مصرف انرژی است. عظیمی راد اضافه کرد: در کنار توسعه پتروپالایشگاه ها و توسعه نیروگاه ها و در زمینه مصارف تولید انرژی های مختلف و در کنار آن مدیریت مصرف، یکی از بحث هایی که ما در صنایع انرژی زا مثل برق، نفت، گاز، آب و … داریم بحث راندمان پایین انرژی است.

عظیمی راد افزود: تولید ما معمولا با راندمان کم صورت می گیرد که علل مختلفی همچون فرسودگی تجهیزات مورد استفاده در صنعت نفت و گاز و هدر رفت انرژی در فرایند تولید دارد. این رویه سبب شده که تقریبا ما ۱۱ درصد تلفات در خطوط مختلف انرژی داریم. این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: این هدر رفت انرژی در دولت سیزدهم مقداری کمتر شده است به این علت که اقدامات زیادی برای افزایش بهره وری و پیشگیری از هدر رفت انرژی انجام شده است، بعنوان مثال جمع آوری گازهای همراه با تکنولوژی داخلی یکی از اقدامات دولت سیزدهم بود. عظیمی راد در ادامه ضمن اشاره به این که با این اقدامات تابحال ۳۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش ظرفیت گاز از محل پیشگیری از هدر رفت گازهای همراه داشتیم توضیح داد: ارزش ریالی و دلاری تلفات انرژی بسیار بالا است و بنابراین یکی از اقداماتی که در دولت سیزدهم به آن پرداخته شد پیشگیری از هدر رفت انرژی است اما با این وجود باز هم باید این رویه اصلاح گردد تا ما به این سمت برویم که راندمان تولید افزایش پیدا کند. وی ضمن اشاره به این که در دولت سیزدهم با افزایش ضریب بازدهی تولید در پارس جنوبی با افزایش ۵۰ میلیون متر مکعبی برداشت گاز رو به رو شدیم اضافه کرد: باید در دولت بعدی کوشش برای پیشگیری از هدر رفت انرژی جدی گرفته شود و برای به روز و نو کردن تجهیزات مورد استفاده در صنعت نفت و گاز اقداماتی عاجل اندیشیده شود. نماینده مشهد و کلات در مجلس در ادامه بیان نمود: دولت چهاردهم باید در جهت اضافه کردن تجهیزاتی که راندمان تولید را در صنعت نفت و گاز کشور افزایش دهد، اقدام نماید. در مجموع دولت سیزدهم نسبت به دولت یازدهم و دوازدهم واقعاً کوشش کرد که در زمینه انرژی به رشد و توسعه برسد. این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: دولت سیزدهم در این حوزه ها توانست یک رتبه و رنکینگ بسیار خوبی را برای رشد و توسعه صنعت انرژی کشور به دست بیاورد هر چند که این رشد واقعاً باید ادامه پیدا کند چونکه با عقب ماندگی های زیادی در دولت های قبل مواجه هستیم. عظیمی راد در ادامه بیان نمود: در دولت سیزدهم تلاش شد تا در حوزه مدیریت مصرف انرژی توسعه زیرساخت های نفت و گاز و توسعه مجموعه هایی که می تواند تولید انرژی را افزایش دهد و به واسطه این افزایش تولید مردم صنعت و کشور در آرامش باشند تلاش شد.


منبع:

0.0 / 5
258
1403/04/08
14:23:34
تگهای خبر: تكنولوژی , صنعت , مدیریت , هارد
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
weby Card

webycard.ir - حق کپی رایت سایت وبی كارت محفوظ است

وبی كارت

معرفی کسب و کار شما در اینترنت