شکایت از خدمات بعد از فروش خودرو 7 روزه بررسی می شود

شکایت از خدمات بعد از فروش خودرو 7 روزه بررسی می شود

به گزارش وبی کارت، مدیر دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت اظهار داشت: اگر طی یک هفته شکایت مصرف کننده درباب خدمات بعد از فروش خودرو حل نشود، این مساله به سازمان حمایت و تعزیرات ارجاع داده خواهد شد.



به گزارش وبی کارت به نقل از مهر، در گفتگوی ویژه خبری مبحث اتصال شرکتهای تولید و تأمین کننده خودرو به سامانه خدمات بعد از فروش و رسیدگی به شکایت مردم از خدمات بعد از فروش خودرو ها مورد بررسی قرار گرفت و حمید محله ای مدیر دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت و محمدعلی اسفنانی سخنگوی سازمان تعزیرات به سوالاتی پاسخ دادند.
محله ای اظهار داشت: مفهوم پیوستن به سامانه خدمات بعد از فروش به این معناست که یک گام به شفافیت نزدیک شده ایم. البته شرکتهای خودرویی از سالهای گذشته خدمات عرضه می کردند و الان هم این کار را انجام می دهند. اما برای ایجاد شفافیت در این حوزه باید در این سامانه ثبت نام می کردند و خدمات خویش را عنوان می کردند. همینطور تعهداتی که در برابر مشتریان دارند در این سامانه بارگذاری شده است.
وی اضافه کرد: با این اقدام سرعت پیگیری خدمات بعد از فروش مصرف کننده بیشتر می شود و دقت در این عرصه افزایش پیدا خواهد نمود تا بدانیم خدمات تولید کنندگان به درستی عرضه می شود یا خیر. همه شرکتهای خودرویی پیش از وارد شدن حوزه توسط شرکتهای بازرسی، مورد تأیید قرار می گیرند، اما باید طی عرضه خدمات هم آنها را ارزیابی نماییم که این مورد از راه سامانه خدمات بعد از فروش در حال انجام می باشد.
محله ای افزود: با این سامانه مراکز عرضه خدمات رسمی مشخص می شود و همینطور مراکز غیر معتبری را که خودشان را بعنوان نمایندگی معرفی می کنند، به صورت کامل مشخص خواهد شد. همه مجموعه این اقدامات به شفافیت بیشتر چه برای تولیدکننده چه برای مصرف کننده منجر خواهد شد.
این مقام مسئول در وزارت صمت اظهار داشت: نزدیک به ۲۵ شرکت خودرویی در سامانه وارد شده اند و حدود ۶۰ الی ۷۰۰ مرکز عرضه خدمات از جانب خودروسازها ارائه شد. مبنای سامانه خدمات بعد از فروش شکایت نیست، اما نوعی اعتراض و شکایت هم در سامانه بوجود آمده است. اگر درخواستی از جانب مصرف کننده به حق نباشد، طی ۷ روز به آنها اطلاع داده خواهد شد. اگر ظرف یک هفته مشکل برطرف نشد، این مورد به سازمان حمایت و تعزیرات ارجاع داده خواهد شد.
اسفنانی سخنگوی سازمان تعزیرات هم اظهار داشت: مطابق ماده ۴ قانون پشتیبانی از مصرف کنندگان، تولیدکنندگان موظف به ایجاد نمایندگان رسمی برای عرضه خدمات بعد از فروش داشته باشند. روال به این صورت است که شکایت ها توسط سازمان حمایت بررسی و به سازمان تعزیرات ارسال می شود، اما معمولا پرونده هایی که در این حوزه داریم عموماً در دادگاه ها بررسی می شود.
وی اضافه کرد: رسیدگی به این موارد مدت زمان زیادی نیاز ندارد و در صورت احراز تخلف تولیدکنندگان، اگر احتیاج به کار کارشناسی نداشته باشد، حداکثر تا یک ماه به پرونده رسیدگی و حکم صادر می شود.
محله ای در ادامه اظهار داشت: به غیر از خودرو، انواع لوازم خانگی، تلفن همراه به سامانه خدمات بعد از فروش اضافه شده اند که گام بعدی ما خودرو های سنگین هستند و تا یکی دو ماه آینده تکمیل خواهد شد. آمار استفاده از این سامانه نهایی شده، اما میتوان گفت اغلب شکایت هایی که انجام شده، با صلح و رضایت مصرف کننده مختومه شده است.
محله ای اضافه کرد: انجمنی را تشکیل دادیم و ۷ جایگاه برای کالاهای موبایل، لوازم خانگی، خودرو و لوازم یعنی، لوازم برودتی را ایجاد کردیم.


منبع:

0.0 / 5
460
1403/01/25
09:12:01
تگهای خبر: تلفن , خدمات , سازمان , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
weby Card

webycard.ir - حق کپی رایت سایت وبی كارت محفوظ است

وبی كارت

معرفی کسب و کار شما در اینترنت