اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت با استفاده از تکنولوژی های جدید
به گزارش وبی کارت، معاون سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری اظهار داشت: در عصر جدید برای موفقیت پروژه های منابع طبیعی همچون طرح کاشت یک میلیارد درخت باید از تکنولوژی های جدید، هوشمندسازی و هوش مصنوعی بهره برد.
به گزارش وبی کارت به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «نقی شعبانیان» در پنجاه و نهمین جلسه هفتگی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت بر هوشمندسازی پروژه های منابع طبیعی تصریح کرد و اضافه کرد: پروژه ها و طرح های منابع طبیعی مانند طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، طرح های بخش جنگل و آمایش سرزمین از تکنولوژی های جدید و هوش مصنوعی بی بهره نخواهند بود.
معاون سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری عنوان کرد: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در این راه همچون در زمینه پنجره واحد مدیریت زمین و سامانه های پایش و رصد عرصه ها گامهای خوبی برداشته است.
شعبانیان در مورد بحث اقتصاد دیجیتال در برنامه هفتم توسعه هم اظهار داشت: ارزش های غیر بازاری منابع طبیعی مانند تولید اکسیژن، پیشگیری از فرسایش خاک و رسوب گرد و غبار در برنامه های کلان اقتصادی ضعیف جلوه داده می شود.
وی خواهان آن شد که ارزش های غیر بازاری جنگلها، مراتع و بیابان ها در اقتصاد دیجیتالی در چارچوب برنامه هفتم توسعه لحاظ شود.
در این جلسه مشاور وزیر آموزش و پرورش ضمن معرفی ظرفیتهای شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) اظهار داشت: با عنایت به حضور حدود ۱۲ میلیون دانش آموز کنشگر و فعال در فضای مجازی، می توانیم برای آنها بخصوص در مورد طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، تولید محتوا نماییم.
«علی باقرزاده» احراز هویت، پیام رسان، ارتباط زنده صوتی و تصویری، کتابخانه، ویکی بین و ویدئو گردی را از خدمات شبکه اجتماعی شاد برشمرد و اذعان داشت: تمام محتواها به صورت مجانی در اختیار کاربران قرار می گیرد و ازاین رو فرصت استثنایی برای آموزش و مشارکت به وجود می آورد.
وی با بیان اینکه در این شبکه اجتماعی دانش آموزی تابحال رویدادهای مختلفی بعد از فراگیری کرونا برگزار شده است، خاطرنشان کرد: رویداد در ارتباط با طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را میتوان از راه این شبکه برگزار کرد.
مدیر شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) افزود: در این شبکه اجتماعی ۷.۵ میلیون گروه و کلاس داریم و ۳۰۰ هزار نفر به صورت همزمان می توانند با هم ارتباط زنده تصویری برقرار کنند.
وی پایداری از آب و خاک، حفظ منابع طبیعی و اکوسیستم ها و پایداری زمین را مأموریت انسان ها عنوان و تصریح کرد: این مأموریت و اجرای آن یک کلید دارد و آن آموزش و یادگیری است.
باقرزاده در رابطه با اهمیت یادگیری و آموزش اظهار داشت: افرادی که یادگیری نمی کنند یا صدمه دیده، صدمه پذیر و یا صدمه رسان می شوند و خسارت های زیادی به جامعه وارد می کنند.
وی افزود: وقتی یادگیری نمی نماییم به همان اندازه امکان دارد منشأ ایجاد تغییرات مضر در پیرامون خود همچون در منابع طبیعی، آب، خاک و گونه های پرارزش گیاهی و جانوری باشیم.
مدیر شبکه اجتماعی دانش آموزان افزود: تمدن هایی که نتوانستند یاد بگیرند و حلقه های دوم و سوم یادگیری را برای خود ایجاد کنند، پایدار نماندند.
منبع: وبی كارت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب