چطور محتوای تولیدی توسط هوش مصنوعی را بشناسیم
به گزارش وبی کارت، گسترش و توسعه هوش مصنوعی و تأثیراتی که این فناوری بر آینده بشر می گذارد سبب شده شرکتهای فعال در حوزه فناوری اطلاعات به دنبال روش هایی برای تشخیص محتواهای ساخته شده توسط هوش مصنوعی از محتواهای واقعی و انسان ساز باشند.
به گزارش وبی کارت به نقل از ایسنا، تاریخچه توسعه هوش مصنوعی پر از فراز و نشیب بوده و در برهه هایی از زمان علاقه و بودجه اختصاص داده شده به آن کاسته شده است و بدون پافشاری دانشمندان، این فناوری هیچ وقت در وضعیت کنونی قرار نمی گرفت و بخش جدایی ناپذیری از زندگی روزمره ما نمی شد.
هوش مصنوعی به آسان تر شدن پیشرفت های علمی کمک کرده و به نظر می آید توانایی های هوش مصنوعی محدود به قوه تخیل ما و قدرت کامپیوتر ها است؛ در حالیکه مزایای هوش مصنوعی واضح و روشن است، اختلاف نظرهایی هم پیرامون این فناوری وجود دارد اما با همه این تفاسیر هوش مصنوعی می تواند تأثیراتی بر آینده هم داشته باشد. به صورت مثال میتوان به خودروی خودران اشاره نمود.
بیشتر بخوانید
از هوش مصنوعی باید ترسید؟
اما امکان دارد سوال مطرح شود آیا پیشرفت در هوش مصنوعی تاثیر منفی بر انسان خواهد داشت؟ در این حوزه گفته شده که فاکتور انسانی همیشه مهم تر از فناوری خواهد بود؛ از طرفی نگرانی برای ماشین هایی که وظایف انسان ها را بر عهده میگیرند وجود ندارد بلکه مبحث غرق شدن در باتلاقی از ماشین هایی است که کامل نیستند.
نکته قابل توجه اینست طبق گزارش مدیکال نت محققان سه راه را توصیف کردند که هوش مصنوعی می تواند موجودیت انسان را تهدید کند؛ اول، هوش مصنوعی می تواند فرصت هایی را برای دستکاری افراد افزایش دهد. در چین و ۷۵ کشور دیگر، دولت درحال گسترش نظارت مبتنی بر هوش مصنوعی است.
هوش مصنوعی به سرعت حجم عظیمی از داده های شخصی همچون محتوای ویدیویی گرفته شده توسط دوربین های مستقر در مکانهای عمومی را پاکسازی، سازماندهی و تحلیل و بررسی می کند در حالیکه این مورد می تواند به مقابله با اقدامات تروریستی کمک نماید که کاربرد مفیدی است اما از جنبه منفی، این داده ها می تواند به افزایش قطبی شدن و دیدگاه های افراطی کمک نماید.
بنابراین با گسترش و توسعه روز افزون این فناوری، سبب شده شرکتهای فعال در حوزه فناوری اطلاعات به دنبال روش هایی برای تشخیص محتواهای ساخته شده توسط هوش مصنوعی از محتواهای واقعی و انسان ساز باشند. بگونه ای که اخیرا یک شبکه اجتماعی خارجی هم در این حوزه فعال شده و تصمیم دارد تشخیص تصاویر ساخته شده توسط هوش مصنوعی را برای کاربران خود ممکن کند.
با اضافه شدن این خصوصیت جدید این عکس ها با برچسب گذاری قابل تشخیص خواهند بود و تحلیلگران معتقدند تاثیر مهمی بر تجربه کاربر دارد؛ همینطور به پیشگیری از انتشار اطلاعات نادرست در این شبکه اجتماعی کمک خواهد نمود.
نکته قابل توجه اینست پیش از این گوگل هم اقدامات مهمی انجاد داده تا به کاربران کمک نماید محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی را بشناسند و حتی تا جایی پیش رفته که سایت هایی را که با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی محتوا تولید می کنند، جریمه می کند چون با گسترش روز افزون محتواهای ساخته شده توسط هوش مصنوعی تشخیص این که چه محتوایی توسط هوش مصنوعی ساخته شده و چه محتوایی توسط انسان ساخته شده، دشوار است.
چندی پیش هم شرکت متا پلت فرم برای حفظ کاربران، آماده عرضه چت بات های هوش مصنوعی تا سپتامبر، می شود. روزنامه فایننشیال تایمز به نقل از منابع آگاه، گزارش کرد که شرکت متا برای تقویت تعامل کاربران در پلت فرم های شبکه اجتماعی خود، سرگرم طراحی نمونه های اولیه چت بات هایی بوده که می توانند مکالمات انسانی با کاربران داشته باشند.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب