مخاطبان ویدیوهای کوتاه یوتیوب دو میلیاردی شدند
وبی کارت: به گزارش وبی کارت، گوگل اعلام نمود بیشتر از دو میلیارد کاربر ماهانه، مخاطب سرویس ویدئوی کوتاه YouTube Shorts بوده و به این سرویس نسبت به رقیبانی مانند تیک تاک و ریلز اینستاگرام، برتری بخشیده اند.
به گزارش وبی کارت به نقل از ایسنا، تعداد کاربران سرویس YouTube Shorts از ۱.۵ میلیارد نفر که سال قبل اعلام شد، افزوده شده است.
گوگل در جلسه اعلام درآمدهای مالی سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳، اعلام نمود یوتیوب ۷.۶۷ میلیارد دلار از راه تبلیغات، فروش داشته که فراتر از برآورد تحلیل گران بود و رشد چهار درصدی بر اساس سالانه را ثبت نمود. این شرکت همینطور تبلیغات ۳۰ ثانیه ای غیرقابل رد شدن را به سرویس پولی "یوتیوب سلکت" افزوده است.
این شرکت علاوه بر تبلیغات، به عرضه ابزارهای بیشتری از راه یوتیوب متمرکز شده و در آوریل، عرضه پیش فروش اشتراک "ان اف ال ساندی تیکت" را شروع کرد که در پاییز پخش خواهد شد. یوتیوب همینطور با شرکت وارنر بروس دیسکاوری برای عرضه بسته محتوایی دیگری در تلویزیون یوتیوب، به توافق رسیده است.
گوگل اعلام نمود در دستگاههای اینترنتی در آمریکا، ۱۵۰ میلیون مخاطب دارد و مخاطبان جهانی این شرکت هم افزوده شده اند. این شرکت سال قبل اعلام نمود ۸۰ میلیون مشترک پولی در سرویسهای یوتیوب پریمیوم و موزیک دارد اما در جلسه اعلام درآمدهایش، جزئیات جدید در ارتباط با این سرویس ها را منتشر نکرد. یوتیوب هفته گذشته قیمت طرح اشتراک سرویس یوتیوب موزیک را دو دلار و سرویس موزیک خویش را به میزان یک دلار در آمریکا افزایش داد.
گوگل با رشد درآمدهای تبلیغاتی و درآمد بخش ابری، سه ماهه مالی مثبتی داشت. این شرکت در سه ماهه منتهی به ژوئن، ۷۴.۶ میلیارد دلار درآمد داشت که بالاتر از ۶۹.۷ میلیارد دلار در مدت مشابه سال ۲۰۲۲ بود. ارزش سهام آلفابت (شرکت مادر گوگل) بعد از تعطیلی بازار، حدود هفت درصد صعود کرد.
بر اساس گزارش وبسایت تِک کرانچ، آلفابت، روث پورات، مدیر مالی ارشد خویش را به سمت رئیس و مدیر سرمایه گذاری ارشد ارتقا داد. با این ارتقا، پورات بر واحدهای دیگر آلفابت مانند شکرت خودران وایمو، واحد Verily و Google Fiber نظارت خواهد نمود.
منبع: webycard.ir
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب