برق مصرفی کشاورزان مجانی می شود

برق مصرفی کشاورزان مجانی می شود

به گزارش وبی کارت، یک مقام مسئول اظهار داشت: سال جاری اولویت برنامه های مدیریت مصرف در قسمت کشاورزی با مدیریت منابع آب است، که هر یک از چاههای کشاورزی دارای پروانه بهره برداری هستند مدت زمان استفاده از آن درج شده است.



به گزارش وبی کارت به نقل از مهر، حامد احمدی مدیرکل هوشمندسازی و تکنولوژی های جدید توانیر اظهار نمود: بر مبنای پروانه بهره برداری؛ ۹۲ درصد از چاه های کشاورزی مجوز استفاده کمتر از ۱۹ ساعت در روز دارند و برای حفظ منابع آب ضروریست که مدت زمان در نظر گرفته در پروانه بهره برداری را رعایت نمایند.
وی افزود: وزارت نیرو سال جاری به منظور ایجاد برنامه ای مدون برای مدیریت منابع آب، ساعاتی که باید کشاورزان بر مبنای پروانه بهره برداری موتورهای استحصال آب را خاموش کنند، با ساعات اوج مصرف روزانه منطبق کرده است.
احمدی ضمن اشاره به طرح تشویقی وزارت نیرو برای کشاورزان تصریح کرد: در کنار همه الزامات قانونی، وزارت نیرو با راه اندازی طرحی تشویقی، هزینه برق کشاورزانی را که با صنعت برق در طول ۵ ساعت اوج مصرف روز همکاری کنند، مجانی کرده است.
مدیرکل هوشمندسازی و تکنولوژی های جدید توانیر همینطور تصریح کرد: علاوه بر این، کشاورزانی که از ساعت ۱۰ بامداد تا ۱۰ شب ۴ ماه گرم سال نسبت به سال قبل کاهش مصرف داشته باشند، ماهانه تا ۱۰ تا ۱۲ میلیون پاداش دریافت خواهند کرد.
احمدی همینطور در مورد کشاورزانی که دارای پروانه بهره برداری بیشتر از ۱۹ ساعت در روز هستند، اظهار داشت: اگر این کشاورزان در ۵ ساعت گرم پس از ظهر با صنعت برق همکاری کرده و مصرف برق خویش را کاهش دهند، به ازای هر کیلووات ساعت صرفه جویی مشمول پاداش خواهند شد.


منبع:

0.0 / 5
299
1403/04/14
20:14:12
تگهای خبر: تكنولوژی , صنعت , مجوز , مدیریت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
weby Card

webycard.ir - حق کپی رایت سایت وبی كارت محفوظ است

وبی كارت

معرفی کسب و کار شما در اینترنت