امسال
جمعه سیاه بیش تر اینترنتی بود!
وبی كارت: حراج جمعه سیاه سال جاری در ایالات متحده آمریكا نشان داد كه مشتریان به خرید آنلاین و اینترنتی از وب سایت فروشگاه های تخفیف دار نسبت به خرید حضوری علاقه و تمایل بیش تری نشان داده اند.
به گزارش وبی كارت به نقل از ایسنا، هر ساله پیش از شروع سال نوی میلادی برای آن كه شهروندان بتوانند با قیمت مناسب تری محصولات و كالاهای موردنیاز خودرا برای شروع سال نو و برگزاری جشن كریسمس تهیه و خریداری كنند و فشار اقتصادی كمتری برروی خانوارها بیاید، خیلی از فروشگاه های برندهای مختلف، محصولات خودرا با حراج های واقعی و تخفیف های استثنایی در یك روز كه به جمعه سیاه ( black Friday ) موسوم است، به فروش می گذارند كه مردم خیلی از كشورها از چنین رویدادی استقبال كرده و قادر خواهند بود با قیمت كمتری محصولات موردنیاز خودرا خریداری كنند.
اما حالا طبق گزارش رویترز، مشتریان و شهروندان در ایالات متحده آمریكا در جمعه سیاه سال جاری ۲۰۱۸ میلادی، علاقه و تمایل بیش تری به خرید اینترنتی و آنلاین از وب سایت فروشگاه های مذكور در مقایسه با خرید حضوری و ایستادن در صف های طولانی فروشگاه ها نشان داده اند.
بر اساس تازه ترین آمارهای منتشره از طرف موسسه تحقیقاتی آدوب آنالتیكس، خرید اینترنتی و آنلاین تحت تاثیر رویداد جمعه سیاه امسال میلادی با ۲۳ درصد افزایش از مرز ۶ میلیارد دلار باز گذشت و ركورد جدیدی را برای خود به ثبت رساند.
بیل پارك - یكی از شركای تجاری شركت Deloitte & Touche - در این باره می گوید: اگرچه خیلی از كارشناسان چند سال پیش برآورد كرده بودند كه جمعه سیاه و حراج های آن در سالهای آتی از اهمیت كمتری برخوردار خواهد شد، اما حالا به نظر می آید كه دقیقا برعكس این اتفاق رخ داده است، با این تفاوت كه خریداران دیگر به جای ایستادن در صف های طولانی فروشگاه های مختلف، خرید آنلاین و اینترنتی محصولات مذكور از وب سایت فروشگاه موردنظر را ترجیح می دهند.
وی هم چنین اصرار كرد كه فروشگاه های بزرگ باید این نكته را در نظر داشته باشند كه در مواقع فروش تخفیف دار و برگزاری حراجی، تمركز بیش تری برروی توسعه هر دو پلتفرم خرید آنلاین و حضوری داشته باشند تا در مواقع پربازدید و پرطرفدار هم چون جمعه سیاه با مشكل و قطع دسترسی كاربران مواجه نشوند.
بسیاری از تحلیلگران بر این باورند كه فروش و عملكرد موفقیت آمیز شركت های تجارت الكترونیكی در جهان نظیر آمازون، علی بابا و eBay باعث شده است كه كاربران به سمت و سوی خرید اینترنتی جذب شده و به این نوع تهیه و خریداری اعتماد بیش تری پیدا كنند.
این آمارها باری دیگر نشان داده است كه تجارت های الكترونیك و كسب و كارهای دیجیتال در جهان چقدر می توانند آینده روشن و امیدواركننده ای داشته باشند، چراكه كاربران در سال های اخیر تمایل بیش تری به استفاده از خدمات آنلاین و از طریق دور سرویس های مختلف نشان داده اند و حالا این امر با شروع فصل تعطیلات و حراج های پیش از شروع سال نوی میلادی بیش تر از همیشه جلوه پیدا كرده است و می تواند برای خیلی از شركت های دانش بنیان و صاحبان كسب و كار در جهان نویدبخش افزایش درامد و سودآوری از راه نمایش خدمات آنلاین بیشتر باشد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب