اپل ارزشمندترین برند جهان شد
به گزارش وبی کارت طبق رتبه بندی برند فاینانس گلوبال 500، اپل برای اولین بار در پنج سال گذشته از آمازون و گوگل عبور کرد و با 263.4 میلیارد دلار، ارزشمندترین برند جهان است.
به گزارش وبی کارت به نقل از ایسنا، طبق این رتبه بندی، استراتژی تنوع سازی اپل موثر واقع شده و ارزش این برند در سال قبل ۸۷ درصد افزایش پیدا کرد. اپل با هدایت تیم کوک، مدیرعامل این شرکت فعالیتش را فراتر از آیفون توسعه بخشید و بخشهایی مانند اپل استور، آی کلود، اپل پادکست، موسیقی، تلویزیون و آرکید را تقویت کرد. این شرکت حالا در حال برنامه ریزی برای تولید یک خودروی برقی خودران تا سال ۲۰۲۴ است.
پنج سال پیش آیفون دو سوم از فروش اپل را تشکیل می داد اما در سال ۲۰۲۰ تنها نیمی از فروش این شرکت بود. دیوید های، مدیرعامل برند فاینانس با اشاره به رشد و تنوع سازی اپل اظهار داشت: ما شاهد آن هستیم که این شرکت یک دفعه دیگر متفاوت فکر می کند. از مک به آی پاد، به آیفون، به آی پد، به اپل واچ، به خدمات اشتراکی، به بی نهایت و فراتر از آن.
تحلیلگران پیش بینی می کنند درآمد سه ماهه نخست مالی اپل با کمک فروش قوی آیفون ۱۲، بالاتر از ۱۰۰ میلیارد دلار باشد. بعد از اینکه ارزش بازار سرمایه این شرکت در اوت گذشته از دو تریلیون دلار عبور کرد، مفسرین پیش بینی می کنند در ۱۲ ماه آتی به مرز سه تریلیون دلار برسد.
آمازون با ارزش ۲۵۴.۲ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد. افزایش ۱۵ درصدی ارزش برند آمازون با فروش آنلاین قوی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا حاصل شد.
گوگل که در دوران همه گیری ویروس کرونا با اولین کاهش درآمد روبرو شده است، در رتبه سوم قرار گرفت.
بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، در این بین، تسلا برند برتر در زمینه سریعترین نرخ رشد در جهان شناخته شد. در صورتیکه سایر خودروسازان سال قبل با مشکلات دست و پنجه نرم می کردند، تسلا فروش قوی داشت و تحویل خودرو را افزایش داد.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب