ترافیك مرسولات عادی باید به زندگی مردم برگردد

ترافیك مرسولات عادی باید به زندگی مردم برگردد

به گزارش وبی كارت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلان اینكه متمركز شدن آمار ترافیك ها در سیستم فناوری اقدام خوبی است، اظهار داشت: ضریب رشد ترافیكی موضوعی قابل توجه است، اما باید طرح و برنامه ارائه شود تا ترافیك مرسولات عادی به زندگی مردم برگردد و در عمل مردم با پست رابطه بیشتر و بهتری بگیرند.


به گزارش وبی کارت به نقل از ایسنا، در نشستی که با حضور معاونان وزیر، مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و مدیران ستادی شرکت ملی پست و باهدف بررسی عملکرد سه ساله این شرکت برگزار شد، محمدجواد آذری جهرمی با تبریک فرارسیدن روز جهانی پست به همه تلاشگران این عرصه اظهار داشت: نیروهای شبکه پستی کشور باوجود مخاطرات زیادی که بواسطه شیوع ویروس کرونا برای آنها به وجود آمده، بیشتر از گذشته به کار خود ادامه دادند و فراتر از توان خود کار کرده و این شرکت باوجود لطمه هایی که دیده یک دوران اوج را در کار خود تجربه کرده است.
وی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا حجم مراجعه به پست و ترافیک مرسولات را افزایش داده که این از دو نظر حائز اهمیت می باشد، هم سبب شده پست بیش ازپیش در کنار مردم باشد و افتخار خدمت بیشتر به آنها را پیدا کند که این وظیفه اصلی ماست و هم سبب شده یک رونق اقتصادی نسبی در شبکه پستی کشور ایجاد شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد: به خطر افتادن سلامتی کارکنان در این دوران، وظیفه ما را در رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی و مراقبتی سنگین تر و جدی تر می کند برای اینکه سلامت و حفظ جان همه نیروهای شبکه پستی کشور برای ما بسیار حائز اهمیت می باشد.

تخصیص اعتبارات ویژه برای بهتر رعایت شدن دستورالعمل های بهداشتی
آذری جهرمی با تاکید بر تخصیص اعتبارات ویژه برای بهتر رعایت شدن دستورالعمل های بهداشتی و توجه ویژه به ضدعفونی مرسولات و دسترسی کارکنان به مواد ضدعفونی اظهار داشت: این کار بازرسی و نظارت دقیق، گزارش روزانه و کنترل مبادی را ضروری می کند، افزایش رسیدگی ها و تهیه اقلام بهداشتی موردنیاز برای همه نیروها را اجتناب ناپذیر می سازد.
ایشان سپس با اشاره به اهمیت چابک سازی سازمانی اشاره کرد: باید با برنامه ریزی، فرآیندی تهیه شود تا شکاف طبقاتی میان کارکنان پست و نیروهای سایر شرکت های زیرمجموعه وزارت از بین برود و مقدمات یکسان سازی دریافتی های کارکنان فراهم گردد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: سوددهی شرکت ملی پست نباید به کم کردن پرداختی ها به کارکنان منجر شود، سوددهی وقتی باارزش است که با افزایش رفاه و معیشت و دریافتی های نیروی انسانی بعنوان مهم ترین سرمایه سازمانی همراه باشد.
آذری جهرمی بابیان اینکه شرایط بهبود کار در پست وابسته به خدمات جدید، خدمات بهتر، کیفیت بیشتر و بازاریابی مناسب می باشد، اظهار داشت: نمی توان بدون این موارد انتظار افزایش درآمد و متعاقب آن بهبود وضع معیشت کارکنان را داشت.

مردم با پست رابطه بیشتر و بهتری بگیرند
وی اظهار نمود: متمرکز شدن آمار ترافیک ها در سیستم فناوری اقدام خوبی است و ضریب رشد ترافیکی موضوعی قابل توجه است، اما باید طرح و برنامه ارائه شود تا ترافیک مرسولات عادی به زندگی مردم برگردد و در عمل مردم با پست رابطه بیشتر و بهتری بگیرند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: افزایش هاب های پستی اقدامی باارزش است و موجب راندمان در عملیات پستی خواهد شد اما در راندمان کار نیروی انسانی و تقسیم کارها و متناسب سازی وظایف باید اقدامات جدی تر و مؤثرتری در دستور کار شرکت قرار گیرد.
آذری جهرمی با یادآوری اینکه به کارگیری درست نیروهای رسمی، یکی از مهم ترین چالش های مدیریتی در سازمان هاست اضافه کرد: فرهنگ سازمانی ایجاب می کند که مدیران هم در رفتار خود تجدیدنظر کنند و در صورت ضرورت خودشان نیز دست به کار شوند و نگذارند باری بر روی زمین بماند.
وی با تبیین اهداف و اهمیت همگام شدن خدمات پست با تغییرات جهانی افزود: تحول دیجیتال به معنای ایجاد زیرساخت ها و هوشمند سازی آنها، تحلیل اطلاعات، تدوین استراتژی ها و آموزش مدیران و نیروهای اجرائیست و شرکت ملی پست درنهایت چاره ای جز رفتن به سمت این تحول و تدوین استراتژی سازمانی برای تجربه کردن تحولات بنیادین در نحوه ارائه خدمات ندارد.

مشکلات در مبادله مرسولات خارجه ناشی از لغو پروازهای بین المللی بود
رمضانعلی سبحانی فر - مدیرعامل شرکت ملی پست - نیز در این نشست، ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین حسینی و تبریک روز جهانی پست، اظهار داشت: همکارانم در شبکه پستی کشور به خاطر شرایط ویژه ای که شیوع ویروس کرونا در کشور و جهان ایجاد کرده، در حال سپری کردن روزهای سختی برای خدمت رسانی هستند و مناسبت روز جهانی پست بهانه خوبی برای قدردانی از فداکاری های همه همکاران عزیز در شبکه پستی کشور است.
وی ادامه داد: در مبادله مرسولات خارجه مشکلات فراوانی در ماهه ای اخیر داشتیم که عمدتاً ناشی از لغو پروازهای بین المللی بود ولی خوشبختانه با تلاش فراوان توانستیم به تدریج این مشکلات را برطرف نماییم و رفته رفته به شرایط مطلوب نزدیک شویم.




منبع:

5.0 / 5
1615
1399/07/19
11:44:40
تگهای خبر: ارتباطات , ارتباطات و فناوری اطلاعات , خدمات , دیجیتال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
weby Card

webycard.ir - حق کپی رایت سایت وبی كارت محفوظ است

وبی كارت

معرفی کسب و کار شما در اینترنت