سخنگوی وزارت ارتباطات مطرح كرد

خدمات ارزش افزوده و اجحاف ۲۰۰۰ میلیارد تومانی در حق مردم

خدمات ارزش افزوده و اجحاف ۲۰۰۰ میلیارد تومانی در حق مردم

به گزارش وبی كارت رئیس مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سوژه خدمات ارزش افزوده (وس) می گوید: بعضی از مردم كه اطلاعات چندانی از حوزه این خدمات ندارند، ناخودآگاه عضو این خدمات می شوند، بدون این كه از آن استفاده كنند و درنتیجه مبالغی از حساب آنها كم می شود و پول سرشاری به جیب ارائه كنندگان این خدمات می رود؛ چنین چیزی اصلا قابل قبول نیست و وزیر ارتباطات چندین بار اعلام نموده كه یا باید این خدمات اختتام یابد یا این روش اصلاح گردد.


سیدجمال هادیان در گفت و گو با ایسنا، با بیان این كه خدمات ارزش افزوده خدماتی بسیار مفصل است كه اپراتورها در دنیا ارائه می دهند اظهار نمود: سازوكار "وس" در همه دنیا به صورت عمومی و هم اختصاصی در سازمان ها استفاده می شود، اما سوءاستفاده از كم اطلاعی مخاطبان در هیچ كجا رایج نیست.
وی افزود: یكی از مشكلاتی كه این خدمات داشته، این است كه وقتی شما به عضویت آن درمی آمدید، خروج از آن كار بسیار مشكل و پیچیده ای بود، از این جهت كه كسی نتواند و یا كمتر رغبت كند از این سرویس ها بیرون رود. اما حالا وزیر ارتباطات به رگولاتوری دستور داده با بررسی كامل، همه خدمات طی فرایندی قطع شود، سپس باردیگر از كسانی كه می خواهند این خدمات را دریافت نمایند، نظر بخواهند، یك دفعه آنها موافقتشان را اعلام كنند و بار دوم نیز تاییدشان را بگیرند و وقتی مطمئن شدند، آنگاه خدمات ارائه شود.

برآورد درآمد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی خدمات ارزش افزوده
رئیس مركز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این كه بگفته مسئول سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بیشتر از ۲۰۰۰ میلیارد تومان گردش مالی این خدمات است، بدون این كه محتوای مناسب یا خدمات مناسب به كاربران عرضه كنند، اضافه كرد: این مساله واقعا یك اجحاف بزرگ به مردم است و وزارت ارتباطات هم طبق وظیفه قانونی خود، برای احقاق حقوق مردم ایستاده تا روش ارائه و اطلاع رسانی این خدمات اصلاح یا كلا تعطیل شود و حاضر نیست به خاطر ملاحظه كاری یا مسائل سیاسی، از این حق مردم كوتاه بیاید.
هادیان افزود: برای قسمتی از این هزینه، شائبه هایی وجود دارد كه در راه های غیرمتعارفی صرف می شود. اگر هم این روزها حملات شدیدی در بعضی از رسانه ها به وزارت ارتباطات می بینیم، به این علت است كه شاید احتمال قطع "وس" برای برخی افراد دردناك باشد، یعنی منبع درآمد اصلی را قطع كند و در نتیجه یكی از واكنش ها به قطع درآمدهای ناسالم، تلاش های تخریبی رسانه ای است.
رئیس مركز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به وجود منافع مالی از خدمات ارزش افزوده برای وزارت ارتباطات و اپراتورها، اظهار نمود: در این خدمات، هیچ منفعت مادی برای وزارت ارتباطات مترتب نیست و تنها برای اپراتورها و ارائه دهندگان این خدمات و اگر محتوای مناسبی داشته باشد، برای مردم منفعت دارد.
وی هم چنین اشاره كرد: شاید خیلی ها اطلاع نداشته باشند كه می توانند همواره از #۸۰۰* برای اطلاع از این كه عضو چه سرویس ارزش افزوده ای هستند استفاده كنند و درنتیجه اگر اطلاع داشته باشند، می توانند بلافاصله خدمات ناخواسته را لغو كنند. البته لغو آن در بعضی موارد مشكل است و دالان های پیچ درپیچی گذاشته شده تا خروج از این سیستم دشوار باشد، اما امیدوارم این مساله حل شود.
بگفته هادیان، وزیر ارتباطات دستور بررسی این مساله و اصلاح روند موجود را ابلاغ كرده تا در مرحله نخست، سیستم عضویت و ارائه خدمات اصلاح گردد و این خدمات به نحو عادلانه و مطلوب ادامه یابد و در غیر این صورت این خدمات كاملا متوقف خواهد شد.




معماری شبكه ملی اطلاعات قابل ارائه است
رئیس روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم چنین در پاسخ به انتقاداتی كه درباره میزان پیشرفت پروژه شبكه ملی اطلاعات مطرح می شود، اظهار نمود: شبكه ملی اطلاعات شامل سه لایه است؛ لایه زیرساخت كه فنی است و وظیفه اصلی وزارت ارتباطات شمرده می شود و حدودا به نقطه قابل قبول رسیده است. لایه دوم، خدمات است كه بخشی بر عهده وزارت ارتباطات و بخشی دیگر به عهده بخش خصوصی و دولتی است كه باید سامانه های مختلف را بر شبكه ملی اطلاعات مستقر كنند.
هادیان با بیان این كه پاشنه آشیل شبكه ملی اطلاعات، حوزه تولید محتواست، اظهار نمود: با توجه به این كه ما در كشور، ۸۴ نهاد حاكمیتی تولید محتوا داریم و علاوه بر آن، صدها موسسه خصوصی وجود دارد كه در عرصه تولید محتوا فعالند اما به لحاظ محتوا كمتر از دو درصد محتوای فارسی متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی را در شبكه ملی اطلاعات داریم. این در شرایطی است كه نهادهای تولیدكننده محتوا می توانند با یك هم افزایی، این چند درصد را چندبرابر كرده و محتوای مناسب هم برای شبكه تولید كنند.
وی ادامه داد: برای این كه شبكه ملی اطلاعات برای مردم و حاكمیت بیش تر ملموس باشد، نیاز است نهضت تولید محتوا راه بیفتد و حلقه های تولید محتوا در زیست بومی منسجم قرار گیرند.

استفاده از همه تمامی ظرفیت وزارت ارتباطات برای اربعین
رئیس مركز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اقداماتی كه برای اربعین ۹۸ در نظر گرفته شده، اظهار داشت: وزیر ارتباطات یكی از مشاورانشان را مسئول پیگیری مسائل ارتباطی اربعین كردند و امسال هم مثل سال گذشته، تمام ظرفیت های فنی وزارت ارتباطات و زیرمجموعه های آن برای ارائه خدمات ارتباطی به زوار اربعین بسیج شده اند و اگر لازم باشد در مناطق پرازدحام از بالن های ارتباطی هم استفاده خواهد شد.
هادیان درباره حواشی اخیر در مدیریت اپراتور رایتل هم اظهار داشت: بهتر است اصحاب رسانه در مسئولیت های اجرایی غیرمرتبط قرار نگیرند چونكه جایگاه آنان، نقد مدیران است نه نشستن بر مناصب مدیریتی. در بعضی از این انتصابات شبهه جذب و جانبداری وجود دارد كه دور از شان و جایگاه و استقلال اصحاب رسانه و مطبوعات است. این درد جامعه است كه افراد متخصص، متبحر و باتجربه از گردونه مدیریت كنار باشند اما افراد با گرایش ها یا كاركردهای سیاسی جناحی بر مناصب تخصصی بنشینند.
وی ادامه داد: بدون تردید اداره یك اپراتور علاوه بر دانش اختصاصی و تجربه، تبحر، آداب مدیریت هم می خواهد و باید در قالب قانون و ضوابط و فارغ از مسائل سیاسی صورت گیرد و با شلوغ كاری رسانه ای هم نمی گردد از این موضوعات گذر كرد.








منبع:

5.0 / 5
4172
1398/07/13
15:04:00
تگهای خبر: اپراتور , ارتباطات , ارتباطات و فناوری اطلاعات , تخصصی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
weby Card

webycard.ir - حق کپی رایت سایت وبی كارت محفوظ است

وبی كارت

معرفی کسب و کار شما در اینترنت